تن پوش / قسمت دوم

تا اواخر قرن نوزدهم و به وجود آمدن علم روحی جدید، کمتر کسی می توانست وجود آن را به یقین بپذیرد و اکثرا به صورت مناقشات لفظی و مباحثات فلسفی، در بین افرادی که معتقد به وجود و بقای روح بودند، با سایرین رد و بدل می شد. ولی امروزه کسی نمی تواند وجود روح و تن پوش را قبول نکند. چون این حقایق به طور قطعی و مبتنی بر حس و شهود عینی، به اثبات رسیده است. حالت های جدیدی از خصوصیات افراد بشر که توسط علم روحی جدید، بدست آمده اند، تمامی حکایت از این دارند که تمام آن ها مربوط به خصوصیات روحی آن ها است و هیچ نسبتی با جسم مادی ندارد. 

تن پوش یا جسم اثیری، عنصری نیست که به تازگی شناخته شده باشد و یا آن را از دست آوردهای علم روحی جدید که از اواخر قرن نوزدهم، خود را نمایانده است بدانیم. بلکه از ادوار بسیار دور، ملل و قبایل مختلف جهان، آن را می شناختند و هر کدام نامی بر این عنصر روحی گذارده اند، برای مثال مصری های قدیم آن را « کا KA » و یونانیان « اوشما OCHEMA» هندو ها «  لنگاشاریرا  LINGA  SHARIRA» فیثاغورث آن را در کتاب خود به نام محمل روح یا ائی دولون  EIDOLON  و برخی آن را  بدن آسمانی و ایرانیان قدیمی فروهر و جدیدا تن پوش و  ...، می نامند. گاهی برخی از افراد می توانند طی شرایط خاصی به تن پوش یا جسم اثیری خود شکل مادی بدهند و آن را از جسم جدا نمایند و در محل دیگری، یک جسم مادی ای را که کاملا شبیه جسم حقیقی خودشان است، به وجود آورند و اعمال و حرکاتی را نیز از خود بروز دهند که هیچ کس متوجه نشود. این شبه، مربوط به جسم اصلی یا اثیری شخص می باشد. 

زمانی که در جلسات روحی مشاهده می شود، روحی در بین حضار خودنمایی می کند و پس از اندک مدتی، شکل مادی به خود می گیرد، به گونه ای که با شکل اصلی وی، در زمان حیات، هیچگونه اختلافی ندارد. به این نتیجه می رسیم که آن روح، در زمان حیات مادی هم، دارای چنین قدرتی بوده است. ولی برای بروز این حالت، می بایست یک سری اقدامات اولیه و زمینه سازی هایی انجام می شد، تا این که روح بشر زنده، بتواند در زمان حیات مادی نیز به این اعمال دست بزند و با استفاده از وجود تن پوش، جسم دیگری را شبیه جسم مادی خویش به وجود آورد. امروزه علمای روح شناس، وجود تن پوش یا جسم اثیری را، به طور یقین قبول دارند، علاوه بر این گروه، افراد و یا دانشمندان سایر علوم نیز به واقعیت وجودی این عنصر اثیری پی برده و بودن آن را انکار نمی کنند.  

زمانی که ما معتقدیم تن پوش و روح بشر پس از مرگ جسم مادی، ادامه ی حیات می دهند، دلیلی وجود ندارد که این دو عنصر در زمان حیات مادی بشر قدرتی از خود نداشته باشند و در زمان حیات، تظاهراتی را از خویش بروز ندهند و از سوی دیگر زمانی که این دو عنصر، پس از مرگ جسم مادی، وجود دارند، می بایست در زمان ولادت بشر نیز حضور داشته باشند. 

ادامه دارد ...